۰

گرد و خاک کوالکام با تراشه‌های جدید اسنپدراگون 8s Gen 3 و +7 نسل 3

گرد و خاک کوالکام با تراشه‌های جدید اسنپدراگون 8s Gen 3 و +7 نسل 3
بازدید 69
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


کوالکام قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از تراشه‌های جنجالی جدید خودش رونمایی کند. تراشه‌ساز مطرح آمریکایی با انتشار پوستری از معرفی دو چیپست جدید در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ خبر داده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این رویداد دو تراشه Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 7+ Gen 3 معرفی خواهند شد.

با واکاوی پوستر رسمی منتشر شده از Qualcomm باید گفت که یک حرف S در میانه تصویر دیده می‌شود که می‌تواند به مدل S سری ۸ اسنپدراگون اشاره داشته باشد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این تراشه با نام Snapdragon 8s Gen 3 رونمایی گردد.

درون این پوستر که با زبان چینی منتشر شده جمله «هوشمندی در هسته است و درونش یک اژدها وجود دارد» مشاهده می‌شود. طبیعتا حضور هوش‌مصنوعی در تراشه‌های جدید این شرکت مورد انتظار است و اژدها هم که نماد تراشه‌های اسنپدراگون است.

Qualcomm-2.jpg

کوالکام با عرضه تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ توانست جذابیت ویژه‌ای به گوشی‌های میان‌رده ببخشد. اما به نظر می‌رسد که آن جذابیت در نسل جدید Snapdragon 7 Plus حفظ خواهد شد.

شایعه شده که تراشه‌ای با کد SM7675 در این رویداد معرفی می‌شود که همان Snapdragon 7+ Gen 3 خواهد بود. هر دو تراشه جدید Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 7+ Gen 3 با ساختار مشابهی تولید می‌شوند.

نکته جالب‌تر اینکه کانفیگ هر ۲ تراشه مشابه با پرچمدار فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود. استفاده از یک هسته Cortex-X4 در اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ می‌تواند جذاب باشد. هسته‌های دیگر احتمالاً Cortex-A720 و Cortex-A520 باشند. تراشه گرافیکی هم Adreno 732 خواهد بود.

همین ترکیب با فرکانس‌ها متفاوت برای اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ مورد انتظار است اما تراشه گرافیکی، Adreno 735 خواهد بود. استفاده از گرافیک ضعیفتر نسبت به Adreno 750 در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و فرکانس‌ها پایین‌تر هسته‌ها نشان می‌دهد که قرار نیست این تراشه از نسل قبلی خود قوی‌تر باشد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید