۰

اسنپدراگون 8 نسل 4 با یک خنک‌کننده مناسب غوغا به پا می‌کند

اسنپدراگون 8 نسل 4 با یک خنک‌کننده مناسب غوغا به پا می‌کند
بازدید 19
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


گزارش‌های تازه منتشر شده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 حاکی از آن است که هسته‌های پرقدرت آن می‌توانند به سرعت کلاک 4.30 گیگاهرتز دست یابند. با توجه به محدودیت فضا در گوشی‌های هوشمند و هزینه بالای تولید، احتمال داون کلاک کردن این تراشه بسیار بالا است.

پیش از این شایعه شده بود که پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 می‌تواند به فرکانس 4 گیگاهرتز دست یابد، فرکانس بسیار بالایی که شکاف قابل‌توجهی بین خود و برادر کوچک‌ترش یعنی Snapdragon 8 Gen 3 ایجاد می‌کند که هسته قدرتمند آن یعنی Cortex-X4 در بهترین حالت سرعت کلاک 3.30 گیگاهرتز را ارائه می‌کرد.

قدرت نمایی اسنپدراگون 8 نسل 4

با این حال، شایعات جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این تفاوت سرعت حتی بیشتر از این خواهد بود و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند به 4.30 گیگاهرتز دست یابد. این سرعت کلاک چشمگیر اساساً بدان معناست که اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند در با پردازنده لپ‌تاپی اسنپدراگون X Elite رقابت تنگاتنگ داشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که ثابت نگه داشتن این رقم بسیار دشوار خواهد بود، چرا که فضای داخلی یک گوشی هوشمند بسیار محدودتر و کوچک‌تر از چیزی است که در اختیار لپ‌تاپ‌ها قرار دارد.

نسخه‌های مختلف از اسنپدراگون 8 نسل 4؟

به گزارش Wccftech، این احتمال وجود دارد که چندین نسخه مختلف از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 در دست توسعه و بررسی قرار دارد، هرچند که یک افشاگر اطلاعات مدتی قبل ادعا کرده بود که این تراشه پرچمدار کوالکام مدت‌ها قبل نهایی شده و پس از آغاز روند تولید انبوه قرار است در ماه ژوئن برای OEMها ارسال شود. وی همچنین مدعی شده بود که نسخه اورکلاک شده این تراشه نیز در دسترس خواهد بود، گرچه اطلاعاتی از سرعت کلاک منتشر نشده است.

نکته جالب آن است که این افشاگر مدتی قبل یک تصویر در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته و در آن توضیح داد که مصرف انرژی پردازنده مورد بحث در سرعت کلاک 4.30 گیگاهرتز به 10 وات می‌رسد.

قدرت نمایی اسنپدراگون 8 نسل 4

با این حال، احتمالاً پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 به دلیل افزایش دما با کاهش فرکانس به 3.80 گیگاهرتز مواجه خواهد شد که بالاترین رقم ثبت شده توسط هسته‌های پرقدرت تراشه A17 Pro اپل هستند.

با فرض اینکه اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند سرعت کلاک 3.80 گیگاهرتز را حفظ کند، همچنان در حد و اندازه Snapdragon X Elite ظاهر خواهد شد که عملکرد هسته‌های پرقدرت آن بین 3.80 گیگاهرتز تا 4.30 گیگاهرتز در نوسان است.

در همین رابطه بخوانید:

– ریسک بزرگ کوالکام با پردازنده موبایل اسنپدراگون 8 نسل 4

ممکن است در حال حاضر اسنپدراگون 8 نسل 4 در فرکانس‌ 4.30 گیگاهرتز در حال آزمایش باشد، اما استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند به دلیل فضای محدود احتمالاً به داون کلاک (کاهش سرعت کلاک) ختم خواهد شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید