۰

انویدیا برای هرج‌ومرج در بازار و کمبود پردازنده گرافیکی نسل بعد آماده می‌شود؟

انویدیا برای هرج‌ومرج در بازار و کمبود پردازنده گرافیکی نسل بعد آماده می‌شود؟
بازدید 30
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به نظر می‌رسد که علی‌رغم افزایش تولید پردازنده گرافیکی H100 توسط انویدیا و تلاش‌های این غول فناوری برای برطرف کردن تقاضای بازار، در نسل بعدی کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری Blackwell قرار است شاهد هرج‌ومرج و کمبود عرضه باشیم.

تنها چند روز قبل بود که یک تحلیلگر دنیای سخت‌افزار مدعی شده بود که زمان تحویل پردازنده‌های گرافیکی H100 انویدیا که برای هوش مصنوعی (AI) و محاسبات سنگین (HPC) کاربرد دارند، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

پردازنده گرافیکی H100 انویدیا

حالا مقامات انویدیا مدعی شده‌اند که در نسل بعدی کارت‌های گرافیک قرار است شاهد محدودیت شدید در عرضه و مشکلات مرتبط با افزایش شدید تقاضا باشیم.

کولت کرس (Colette Kress)، مدیر ارشد مالی انویدیا، در جریان رویداد اطلاع‌رسانی مالی شرکت با تحلیلگران و سرمایه‌گذاران اعلام کرد:

ما انتظار داریم محصولات نسل بعدی ما (کارت‌های گرافیک خانواده Blackwell) با محدودیت عرضه مواجه شوند زیرا تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.

GPUهای مبتنی بر معماری جدید از حالا پیش‌خرید شده‌اند

به گزارش Tomshardware، پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی B100 انویدیا مبتنی بر معماری کاملاً جدیدی بلک‌ول هستند و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، قرار است عملکرد محاسباتی هوش مصنوعی را در مقایسه با معماری فعلی یعنی Hopper به شکل چشمگیری بهبود ببخشند.

با توجه به تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی با کارایی بالا، انتظار می‌رود که مشتریان فعلی انویدیا حداقل بخشی از محصولات سری B100 را پیش‌خرید کرده باشند.

کمبود پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری Blackwell

انویدیا در ماه نوامبر پردازنده گرافیکی محاسباتی H200 خود را برای بارهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی و HPCها معرفی کرده و اکنون این غول فناوری به دنبال افزایش سطح تولید است.

پردازنده H200 انویدیا به معماری Hopper متکی بوده و اساساً مجموعه محصولات موجود این شرکت را با ظرفیت حافظه و پهنای باند بالاتر تجدید می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

– ابرتراشه GH200 Grace Hopper انویدیا معرفی شد؛ سوخت جدید ابرکامپیوترهای هوش مصنوعی

جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیر اجرایی انویدیا نیز مدتی قبل در رابطه با این موضوع توضیح داد:

همان‌طور که می‌دانید در زمان معرفی یک محصول جدید، ما باید از صفر شروع کرده و به تعداد بسیار زیادی تولید برای رفع تقاضا برسیم؛ و شما نمی‌توانید این کار را یک‌شبه انجام دهید. بنابراین، هر زمان که نسل جدیدی از محصولات از راه می‌رسد، به هیچ وجه نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت به‌طور منطقی با افزایش تقاضا همراه باشیم.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید