۰

با LSST آشنا شوید؛ بزرگترین دوربین دیجیتال جهان با 3 تُن وزن و وضوح 3200 مگاپیکسلی

با LSST آشنا شوید؛ بزرگترین دوربین دیجیتال جهان با 3 تُن وزن و وضوح 3200 مگاپیکسلی
بازدید 18
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


دانشمندان به تازگی کار ساخت بزرگترین دوربین دیجیتال جهان را به پایان رسانده‌اند تا به رصدخانه Vera Rubin واقع در رشته کوه‌های آند منتقل شود و اطلاعات جدیدی درباره  رازهای ماندگار پیرامون انرژی تاریک را در اختیار جامعه علمی قرار دهد. دوربین LSST حدود 3 تن وزن داشته و وضوح آن به 3200 مگاپیکسل می‌رسد. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

رصدخانه Vera Rubin قرار است با دوربین LSST کل آسمان نیم‌کره جنوبی را زیر نظر گرفته و با بررسی جهان تاریک اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار دانشمندان قرار دهد. در همین رابطه اعلام شده که دانشمندان و مهندسان ساخت دوربین LSST را کامل کردند. بزرگ‌ترین دوربین دیجیتالی که تا‌ به‌ حال به دست انسانها ساخته‌ شده‌ است.

کاوش در اعماق فضا با دوربین 3200 مگاپیکسلی

کاوش در اعماق فضا با دوربین 3200 مگاپیکسلی

این دوربین 3200 مگاپیکسلی ابعادی به اندازه یک خودرو داشته و حدود 3 تن وزن دارد. دانشمندان با استفاده از LSST تلاش خواهند کرد تا رازهای ماندگار پیرامون انرژی تاریک را حل کنند. نیرویی که حدود 70 درصد از محتوای ماده و انرژی جهان ما را تشکیل می‌دهد.

دوربین LSST ماده تاریک را نیز بررسی خواهد کرد؛ ماده اسرارآمیزی که حدود 85 درصد از تمام چیزهای کیهان را تشکیل می‌دهد. یکی از دانشمندان دخیل در این پروژه اعلام کرده که دوربین LSST به ما امکان می‌دهد میلیاردها کهکشان را ببینیم. در واقع هر چیزی که در آسمان شب در دسترس است از رصدخانه خود در بالای کوه شیلی بدان نگاه خواهیم کرد.

رصدخانه Vera Rubin واقع در رشته کوه‌های آند

وی اعلام کرده که نکته شگفت‌انگیز در مورد دوربین LSST این است که شما به وضوح خواهید دید اجرام چقدر بزرگ هستند، چه مقدار قلمرو در سراسر آسمان را می‌پوشانند و چه تعداد ستاره و کهکشان در آنها وجود دارد.

بر اساس اعلام space قبل از اینکه دوربین LSST بتواند به دانشمندان برای بررسی انرژی تاریک و دیگر اسرار کیهانی کمک کند، باید به قله 2713 متری Cerro Pachón در رشته کوه‌های آند منتقل شود.

پس از آن آزمایشاتی را برای بررسی صحت عملکرد دوربین انجام خواهد شد و در ادامه یک دوره 18 هفته‌ای برای عکس‌برداری پیش روی دانشمندان قرار دارد. همچنین انتشار اولین تصاویر از دوربین LSST برای بهار سال آینده برنامه‌ریزی شده‌ است.



منبع

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید