۰

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی
بازدید 4
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


دیروز هواوی از چیست جدید Kirin 9010 رونمایی کرد که با وجود بهبودهایی چون استفاده از پردازنده 12 هسته‌ای، به نظر نمی‌رسد این تراشه به اندازه رقبا سریع یا بهینه باشد. نتایج اولیه نشان می‌دهد تراشه جدید Kirin با وجود مصرف مشابه چیپست نسل قبلی Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام، حدود 30 درصد ضعیف‌تر است. جزئیات بیشتر را در ادامه خبر ببینید.

اولین نتایج از بنچمارک این چیپست جدید از سوی حساب کاربری negativeonehero منتشر شده و مربوط به تست AndSPECMod است که نشان می‌دهد یکی از هسته‌های بزرگ آن به اندازه Cortex-X2 بکار رفته در Snapdragon 8 Plus Gen 1 پرمصرف است، اما 30 درصد کارایی ضعیف‌تری ارائه می‌کند.

بنچمارک چیپست Kirin 9010 هواوی

این فرد همچنین دست به مقایسه جدیدترین چیپست هواوی با هسته‌های Cortex-A77 بکار رفته در چیپست قدیمی Snapdragon 870 زده است و می‌گوید 50 درصد انرژی بیشتری برای ارائه کارایی مشابه آن مصرف می‌کند.

بنچمارک Kirin 9010

این نتایج نشان می‌دهد عدم دسترسی هواوی به فناوری‌های ساخت تراشه بروز چون 3 نانومتری TSMC که این کمپانی را مجبور کرده از فناوری‌های ساخت قدیمی‌تر استفاده کند، کاملاً تاثیرگذار بوده است. روزگاری هواوی داعیه دار صنعت موبایل بود اما حالا در بهترین حالت با چیپست‌های قدیمی رقابت می‌کند و حتی قادر به ارائه کارایی مشابه آن‌ها نیست.

بد نیست اشاره کنیم چیپست Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام با فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC تولید می‌شود اما Kirin 9010 از چنین فناوری نسبتاً بروزی محروم است و باید به راندمان انرژی پایین‌تر و مصرف بیشتر رضایت بدهد.

در همین رابطه بخوانید:

– پردازنده تحریم شکن Kirin 9000S هواوی ضعیف‌تر از مدل سه سال قبل است

با وجود اینکه اطلاعات رسمی درباره فناوری ساخت تراشه مورد استفاده در تولید Kirin 9010 در دست نیست، اما می‌بایست باز هم از فناوری 7 نانومتری SMIC یا نهایتاً نسخه بهبود یافته‌ای از آن استفاده کرده باشد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد چرا با وجود کارایی ضعیف‌تر، مصرف هسته بزرگ آن با Cortex-X2 متعلق به شش سال پیش برابری می‌کند. همچنین این موضوع می‌تواند توضیح دهد چرا هواوی از باتری نسبتاً بزرگ در گوشی‌های سری Pura 70 خود استفاده کرده است که در مدل پایه این سری از ۴,۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت شروع می‌شود.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید