۰

دیش‌های جدید استارلینک در کیف‌تان جا می‌شود!

دیش‌های جدید استارلینک در کیف‌تان جا می‌شود!
بازدید 37
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به نظر می‌آید که اسپیس ایکس سرگرم توسعه مدل‌های کوچک‌تر دیش‌های استارلینک است. در همین رابطه ایلان ماسک در جمع کارمندان اسپیس ایکس اعلام کرده در سال جاری دیش‌های مینی استارلینک معرفی و روانه بازار خواهند شد. این دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای به اندازه یک لپ تاپ معمولی بوده و در کوله‌پشتی جا می‌شوند. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

به تازگی ایلان ماسک در مورد برنامه‌های آینده اسپیس ایکس از جمله سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک صحبت کرده است. وی در جمع کارمندان شرکتش گفته که در سال جاری منتظر دیش‌های مینی استارلینک باشند.

starlink-dish-2.jpg

این در حالی است که FCC شهریور ماه امسال درخواست اسپیس‌ایکس برای استفاده از دیش مینی استارلینک به‌اندازه یک مک‌بوک را تأیید کرده بود و حالا ایلان ماسک وعده عرضه آنها را تا پایان سال جاری میلادی به کاربران داده است.

البته هنوز قیمت و مشخصات این دستگاه هنوز اعلام نشده و همچنین هیچ تصویری از آن وجود ندارد؛ اما ماسک اشاره می‌کند که این مدل برای افرادی بسیار جالب است که استارلینک کاملاً قابل‌حمل می‌خواهند.

بر اساس اعلام PcMag ماسک در سخنرانی خود همچنین درباره نسل بعدی دیش‌های استاندارد استارلینک نیز صحبت کرد. قیمت این دستگاه‌ها همان 599 دلار دیش نسل دوم فعلی خواهد بود، ولی به گفته ماسک، هزینه تولید آن برای اسپیس‌ایکس کمتر است.

در همین رابطه بخوانید:

– پاسخ به همه سوالات شما در مورد سرویس اینترنت استارلینک (Starlink)

پیش از این یکی از مقامات اسپیس ایکس اشاره کرده بود که تولید دیش‌های استارلینک حدود 3000 دلار برای این شرکت هزینه دارد اما SpaceX به‌طور پیوسته هزینه تولید آن‌ها را مدیریت و کاهش داده است.

علاوه بر این اسپیس‌ایکس دو هفته قبل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در این مأموریت موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس محموله‌ای شامل 21 ماهواره استارلینک شامل 6 ماهواره با قابلیت Direct to Cell را به مدار زمین برده است. با پرتاب این 6 ماهواره Direct to Cell و عملیاتی شدن آنها امکان دریافت اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید