۰

راهنمای خرید لپ تاپ؛ مهمترین نکات قبل و هنگام خرید لپتاپ

راهنمای خرید لپ تاپ؛ مهمترین نکات قبل و هنگام خرید لپتاپ
بازدید 37
مدت زمان خواندن نوشته : 16 دقیقه

امروزه انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای نیازها و ترجیحات شخصی، به یک چالش جدی تبدیل شده است. تنوع گسترده در برندها، مدل‌ها، قابلیت‌ها و قیمت‌ها، این فرآیند را به یک مسئله پیچیده تبدیل می‌کند که نیازمند دانش کافی و تحلیل دقیق می‌شود. در این مقاله، با بهره‌گیری از تجربه و تخصص کارشناسان نیوز الکترونیک در زمینه‌ی تکنولوژی، به شما یک راهنمای جامع برای خرید لپ‌تاپ ارائه می‌دهیم. از موارد اساسی مرتبط با انتخاب پردازنده، حافظه، انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی، اندازه نمایشگر، کارایی باتری و سایر عوامل مهم، تا راهنمایی درباره‌ی انتخاب مدل لپ‌تاپ بر اساس نیازها و کاربردهای خاص، همه‌چیز در این مقاله پوشش داده شده است.

اگر در حال تصمیم‌گیری برای خرید لپ تاپ هستید، این مقاله به شما به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد کمک می‌کند تا با تصمیمات بهتر و اطلاعات به‌روز، به بهترین گزینه برای خود دست یابید. این مقاله با ارائه اطلاعات تازه و تحلیل دقیق، به شما امکان می‌دهد تا با خیالی آسوده و معیارهای مناسب، به دنیای لپ‌تاپ‌های مدرن و متناسب با نیازهایتان پیوسته و تجربه‌ی مطلوب و موفقیت‌آمیزی را تجربه کنید. با توجه به برندها و مدل‌های متنوع لپ تاپ در بازار ایران، انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ کاری وقت‌گیر و خسته‌کننده است و اگر دانش کافی برای این کار را نداشته باشیم، می‌تواند به اشتباهی بزرگ منجر شود. از این رو ما در این راهنمای خرید شهرسخت‌افزار به شما نکات خرید لپ تاپ را آموزش می‌دهیم و شما کاربران عزیز را در انتخاب لپ تاپ مناسب یاری می‌کنیم.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی در دهه‌های اخیر نیاز مردم برای انجام بسیاری از کارهای روزمره را به دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنت وابسته ساخته است. از وب‌گردی، انجام کارهای بانکی و ثبت نام در سامانه‌های مختلف گرفته تا تماشای فیلم و سریال و حتی تلویزیون، همگی از جمله کارهایی هستند که نیاز مردم به لپ تاپ یا سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت را ضروری کرده‌اند.

در نتیجه در این راهنمای خرید لپ تاپ نیوز الکترونیک، به شما نکات خرید لپ تاپ را آموزش می‌دهیم تا با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر بتوانید ویژگی های لپ تاپ خوب را شناسایی کنید و همه چیز درباره خرید لپ تاپ را بدانید. 

در ادامه‌ی این مطلب به نکات قبل از خرید لپ تاپ را به شما کاربران عزیز گوشزد می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین لپ تاپ را از میان محصولات متنوع موجود در بازار ایران برای خود انتخاب کنید. اگر پس از مطالعه‌ی این راهنمای خرید لپتاپ بازهم سوالی در این مورد داشتید، برای مشاوره خرید لپ تاپ می‌توانید لیست بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران را در این لینک مشاهده کنید و سوالات خود را در بخش کامنت‌های مطلب از کارشناسان نیوز الکترونیک بپرسید.  

در همین رابطه بخوانید:

– بهترین لپ تاپ های پیشنهادی بر اساس قیمت در ماه جاری

راهنمای خرید لپ تاپ

فهرست مطالب

برای خرید بهترین لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که می‌دانید با توجه به وجود برندها و مدل‌های مختلف در بازار ایران، خرید بهترین لپ تاپ کاری استرس‌زا و پردردسر است. اما می‌توان با در نظر گرفتن چند نکته و پارامتر مهم بهترین برند لپ تاپ مورد نیاز خود را پیدا کنیم و برای خرید آن اقدام کنیم. در ادامه‌ی این راهنمای خرید لپ تاپ ابتدا نکات قبل از خرید لپ تاپ را به شما یادآور می‌شویم و در نهایت معرفی بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران در یک ماه اخیر را خواهیم داشت.

1. چه مقدار حاضرید هزینه کنید؟

کاملاً واضح است که مانند هر کالای دیگری برای خرید لپ تاپ هم، بودجه‌ی اولیه و مقدار سرمایه‌ی شما اولین و مهم‌ترین فاکتور است. با توجه به قیمت محصولات موجود در بازار ایران، باید گفت لپ تاپ در حال حاضر یک کالای لوکس و نسبتاً گران قیمت محسوب می‌شود و به همین دلیل برای خرید بهترین لپ تاپ ممکن، باید از پیش برنامه‌ریزی کرده و مقداری پول پس‌انداز کنید. 

اگر می‌خواهید لپ تاپی بخرید که تا چندین سال بدون افت عملکرد شما را همراهی کند، در حالت کلی پیشنهاد می‌شود بیشترین هزینه‌ی مقدور را برای آن صرف کنید و بهترین لپ تاپ را از میان جدیدترین و برترین لپتاپ های موجود در بازار انتخاب کنید. از دید نیوز الکترونیک در حال حاضر لپ تاپ هایی که در محدوده قیمتی بین 35 تا 50 میلیون تومان هستند، بیشترین ارزش خرید را دارند و از این محصولات می‌توان انتظار عملکردی خوب و دوام طولانی داشت. باید در نظر داشته باشید که بهترین لپ تاپ های موجود در بازار برای هر کسی متناسب با بودجه و معیارها انتخاب می‌شوند و نه صرف هزینه‌ای که در نظر دارید.

2. به چه دلیل می‌خواهید لپ تاپ بخرید؟

پس از مقدار هزینه‌ی مد نظر، دومین مورد از نکات پیش از خرید لپ تاپ کاربرد شما از لپ تاپ یا همانطور که پرسیده شد، دلیل شما برای خرید لپ تاپ است. با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل به صورت «دور کاری» تبدیل شدند و اکثر آموزش‌ها هم به صورت آنلاین در آمدند، از این رو خرید لپ تاپ و دیگر دستگاه‌های هوشمند هم رونق گرفت. 

در نتیجه یکی از مهم‌ترین عوامل خرید لپ تاپ در سال‌های اخیر، نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به لپ تاپ برای آموزش آنلاین و کاربردهای تحصیلی بوده است. اگر دلیل شما هم برای خرید لپ تاپ در همان حد استفاده‌های روزمره مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و حضور در کلاس‌های آنلاین است، پیشنهاد می‌شود لپ تاپی با قیمت زیر 25 میلیون تومان خریداری کنید و هزینه‌ی اضافی صرف نکنید. 

در همین رابطه بخوانید:

– بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 11UE ؛ غول پردازشی از نسل جدید

– بررسی لپ تاپ XPG Xenia 14 ؛ فوق‌العاده سبک و قابل‌حمل [تماشا کنید]

– بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook R427FA ؛ کارآمد برای تحصیل و دورکاری

از سوی دیگر برخی برای فعالیت حرفه‌ای خود مانند ویرایش تصویر و تدوین ویدیو قصد خرید لپ تاپ دارند. با توجه به اینکه برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ و پریمیر نیاز به توان پردازشی نسبتاً بالایی دارد، در وهله اول به این دسته از دوستان خرید یک سیستم PC را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است یا به هر دلیل قصد دارید کار خود را با لپ تاپ انجام دهید راهنمای خرید لپ تاپ نیوز الکترونیک خرید یک محصول با قیمتی بالاتر از 25 و حتی 40 میلیون را به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید با توجه به بودجه و نیاز شما، مشخصات لپ تاپ خوب مخصوص شما می‌تواند متغیر باشد.

قصد برخی دیگر از کاربران، گیمینگ یا اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی و رندرینگ است. به این دسته از عزیزان هم پیشنهاد می‌شود در صورت توان خرید یک PC قدرتمند را اولویت قرار دهند، اما اگر خرید لپ تاپ را ترجیح می‌دهید پیشنهاد ما خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان و بالاتر است. در ادامه به برخی از سوالات متداول در مورد انواع لپ تاپ ها و همچنین نکات قبل از خرید لپ تاپ می‌پردازیم.

نکات پیش از خرید لپ تاپ

لپ تاپ بهتر است یا PC یا تبلت؟

اگرچه لپ تاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن محبوبیت فزاینده‌ای دارند، اما باید توجه داشت که این محصولات برای همه مناسب نیستند. برخی از افراد برای کارهای پردازشی سنگین، مثل رندرینگ و تدوین حرفه‌ای به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند که در اکثر لپ تاپ‌های یافت نمی‌شود و حتی اگر لپ تاپی با چنین سخت افزاری پیدا شود هم یا قیمت سرسام آوری دارد که به خرید آن نمی‌ارزد یا بسیار سنگین و حجیم است که قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ را زیر سوال می‌برد.

در این حالت خرید یک سیستم کامپیوتر (PC) بهترین گزینه است و پیشنهاد می‌شود به لیست بهترین سیستم های کامپیوتری نیوز الکترونیک برای راهنمایی و مشاوره مراجعه کنید.

افزون بر این، کامپیوترهای شخصی معمولاً نسبت به یک لپ تاپ با همان مشخصات، قیمت کمتری دارند و همچنین قابل ارتقا هستند، در حالی که سخت افزارهای اصلی لپ تاپ مانند کارت گرافیک و پردازنده را هیچگاه نمی‌توان ارتقا داد. PCها همچنین دارای صفحه نمایش بزرگتر و صفحه کلید راحت‌تری هستند که برای کار و سرگرمی هم بسیار گزینه‌ی مطلوب‌تری محسوب می‌شوند.

در نقطه مقابل این گزینه، لوح‌های هوشمند یا همان تبلت‌ها هستند که قابلیت حمل بسیار بهتری دارند، اما شاید از نظر سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر از بهترین لپ تاپ ها باشند. یک تبلت می‌تواند نیازهای محاسباتی اولیه بسیاری از افراد را حتی بهتر از یک لپ‌تاپ برآورده کند. تبلت‌ها نسبت به لپ تاپ‌ها ارزان‌تر بوده و راحت‌تر نگه‌داری می‌شوند.

با در نظر گرفتن تمام این صحبت‌ها اگر به یک کامپیوتر قابل حمل نیاز دارید و در اصل به دنبال حد وسطی بین یک تبلت و یک کامپیوتر شخصی هستید، لپ تاپ بهترین گزینه شماست و پیشنهاد می‌شود با مطالعه‌ی ادامه این مطلب، از لیست بهترین لپ تاپ های بازار ایران یک گزینه را انتخاب کنید. 

بهترین جا برای خرید لپ تاپ در تهران

در همین رابطه بخوانید:

– راهنمای خرید و بهترین لپ تاپ های دانشجویی بازار ایران

سوالات متداول در مورد خرید بهترین لپ تاپ

چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است؟

همانطور که در بخش اول مطلب مشاوره خرید لپ تاپ ذکر شد، مهمترین نکات در خرید لپ تاپ، یکی بودجه و دیگری کاربرد مد نظر کاربر است.

برای مثال اگر قصد اجرای بازی‌های AAA جدید با کیفیت بالا را دارید و می‌خواهید از لپ تاپ خود به عنوان یک سیستم گیمینگ استفاده کنید، کارت گرافیک و پردازنده لپ تاپ مهم‌ترین مشخصات آن به شمار می‌روند و همچنین باید حاضر باشید قیمتی در حدود 50 میلیون تومان را بپردازید. اما اگر به دنبال انتخاب لپ تاپ مناسب برای کارهای دانشجویی و برنامه‌نویسی هستید، پردازنده لپ تاپ مهم‌ترین مشخصه‌ی آن خواهد بود و لازم نیست به دنبال محصول گران قیمتی باشید. 

آیا مارک لپ تاپی که میخواهم بخرم مهم است؟

اگر بین لپ تاپ های ویندوزی (تمام برندها به جز اپل) و مک بوک های اپل قصد انتخاب دارید، بله مهم است که کدام مارک را انتخاب می‌کنید چراکه لپ تاپ های اپل سخت افزار و سیستم عاملی کاملاً متفاوت دارند. اما اگر منظور شما مارک‌هایی مانند ام اس آی، ایسر، ایسوس و لنوو است که همگی لپ تاپ های ویندوزی هستند، می‌توان گفت نام برند اهمیت چندانی ندارد و همه‌ی این شرکت‌ها محصولات متنوعی دارند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. 

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنم؟

همانطور که در بخش اول مطلب مشاوره خرید لپ تاپ ذکر شد، مهمترین نکات در خرید لپ تاپ، یکی بودجه و دیگری کاربرد مد نظر کاربر است. از بین این دو نیز بهتر است کاربرد خود از لپ تاپ را اولویت قرار دهید و با توجه به نیازی که دارید هزینه لازم برای خرید لپ تاپ مناسب را مشخص کنید.

چه مقدار رم برای لپ تاپ مناسب است؟

میزان حافظه رم لپ تاپ نیز مانند دیگر مشخصات آن به کاربرد شما از لپ تاپ بستگی دارد. اگر از لپ تاپ خود فقط برای استفاده های معمولی روزانه مانند وب گردی و تماشای فیلم استفاده می‌کنید، حافظه رم 8 گیگابایت هم کافیست. اما اگر قصد استفاده از نرم افزارهای تدوین ویدیو و تصویر را دارید یا می‌خواهید از لپ تاپ خود برای گیمینگ استفاده کنید بهتر است به دنبال محصولی با حداقل 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم باشید.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه می‌شوند، لپ تاپ‌های مطمئن و مرغوبی عرضه می‌کنند. اما به صورت کلی، هم‌اکنون برندهای ام اس آی، ایسوس و ایسر در بازار ایران محبوب‌ترین و بهترین مارک های لپ تاپ هستند که بسیاری از محصولات آن‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ نیوز الکترونیک حضور دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

 اکثر برندهای دیگر مانند لنوو و HP و دل هم محصولاتی در حد ایسوس و ایسر ارائه می‌دهند و پیشنهاد می‌شود برند لپ تاپ را معیار اصلی خود برای خرید قرار ندهید و بیشتر روی مشخصات و سخت افزار مد نظر تمرکز کنید. 

بهترین مارک لپ تاپ در ایران چیست؟

اکثر مارک های لپ تاپ معتبر حاضر در ایران محصولات قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما با توجه به محبوبیت برندهای ام اس آی، ایسوس و ایسر می‌توان انتظار بالاتری از محصولات این دو برند بزرگ داشت در حالت کلی برندهای ایسوس و MSI همیشه در رده بندی بهترین لپ تاپ های جهان حضور دارند.

آیا لپ تاپ سیم کارت می‌خورد؟

بله، برخی لپ تاپ‌های کوچک یا اولترابوک‌ها هستند که از درگاه سیم کارت و شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کنند. اما اصولاً این محصولات توان پردازشی کمتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و به همین دلیل کارایی کمتری هم ارائه می‌دهند. برای مشاهده بهترین لپ تاپ های سیم کارت خور می‌توانید به مقاله مربوط به این مطلب مراجعه کنید. 

عمر مفید لپ تاپ چند سال است؟

پاسخ دقیق این سوال به لپ تاپی که شما برای خرید انتخاب کرده‌اید وابسته است. برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ که هم‌اکنون پرچمدار هر سال می‌توانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیف‌تر و ارزان‌تر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت محصولات مصرفی الکترونیکی اکثراً در نهایت 5 سال عمر مفید دارند و پس از آن بهتر است با مدل جدیدتر تعویض شوند.

همه چیز درباره خرید لپ تاپ

در جدیدترین لیست از «بهترین لپ تاپ های پیشنهادی» که تدارک دیده‌ایم، به سراغ بهترین لپ تاپ‌های موجود در دسته بندی‌های استفاده روزمره و مولتی مدیا، مهندسی و طراحی و در نهایت بازی رفته‌ایم و در هر بخش چند لپ تاپ برتر بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. برای مشاهده بهترین لپ تاپ های بازار ایران در یک ماه اخیر و راهنمایی خرید لپ تاپ، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

امروزه انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای نیازها و ترجیحات شخصی، به یک چالش جدی تبدیل شده است. تنوع گسترده در برندها، مدل‌ها، قابلیت‌ها و قیمت‌ها، این فرآیند را به یک مسئله پیچیده تبدیل می‌کند که نیازمند دانش کافی و تحلیل دقیق می‌شود. در این مقاله، با بهره‌گیری از تجربه و تخصص کارشناسان نیوز الکترونیک در زمینه‌ی تکنولوژی، به شما یک راهنمای جامع برای خرید لپ‌تاپ ارائه می‌دهیم. از موارد اساسی مرتبط با انتخاب پردازنده، حافظه، انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی، اندازه نمایشگر، کارایی باتری و سایر عوامل مهم، تا راهنمایی درباره‌ی انتخاب مدل لپ‌تاپ بر اساس نیازها و کاربردهای خاص، همه‌چیز در این مقاله پوشش داده شده است.

اگر در حال تصمیم‌گیری برای خرید لپ تاپ هستید، این مقاله به شما به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد کمک می‌کند تا با تصمیمات بهتر و اطلاعات به‌روز، به بهترین گزینه برای خود دست یابید. این مقاله با ارائه اطلاعات تازه و تحلیل دقیق، به شما امکان می‌دهد تا با خیالی آسوده و معیارهای مناسب، به دنیای لپ‌تاپ‌های مدرن و متناسب با نیازهایتان پیوسته و تجربه‌ی مطلوب و موفقیت‌آمیزی را تجربه کنید. با توجه به برندها و مدل‌های متنوع لپ تاپ در بازار ایران، انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ کاری وقت‌گیر و خسته‌کننده است و اگر دانش کافی برای این کار را نداشته باشیم، می‌تواند به اشتباهی بزرگ منجر شود. از این رو ما در این راهنمای خرید شهرسخت‌افزار به شما نکات خرید لپ تاپ را آموزش می‌دهیم و شما کاربران عزیز را در انتخاب لپ تاپ مناسب یاری می‌کنیم.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی در دهه‌های اخیر نیاز مردم برای انجام بسیاری از کارهای روزمره را به دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنت وابسته ساخته است. از وب‌گردی، انجام کارهای بانکی و ثبت نام در سامانه‌های مختلف گرفته تا تماشای فیلم و سریال و حتی تلویزیون، همگی از جمله کارهایی هستند که نیاز مردم به لپ تاپ یا سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت را ضروری کرده‌اند.

در نتیجه در این راهنمای خرید لپ تاپ نیوز الکترونیک، به شما نکات خرید لپ تاپ را آموزش می‌دهیم تا با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر بتوانید ویژگی های لپ تاپ خوب را شناسایی کنید و همه چیز درباره خرید لپ تاپ را بدانید. 

در ادامه‌ی این مطلب به نکات قبل از خرید لپ تاپ را به شما کاربران عزیز گوشزد می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین لپ تاپ را از میان محصولات متنوع موجود در بازار ایران برای خود انتخاب کنید. اگر پس از مطالعه‌ی این راهنمای خرید لپتاپ بازهم سوالی در این مورد داشتید، برای مشاوره خرید لپ تاپ می‌توانید لیست بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران را در این لینک مشاهده کنید و سوالات خود را در بخش کامنت‌های مطلب از کارشناسان نیوز الکترونیک بپرسید.  

در همین رابطه بخوانید:

– بهترین لپ تاپ های پیشنهادی بر اساس قیمت در ماه جاری

راهنمای خرید لپ تاپ

برای خرید بهترین لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که می‌دانید با توجه به وجود برندها و مدل‌های مختلف در بازار ایران، خرید بهترین لپ تاپ کاری استرس‌زا و پردردسر است. اما می‌توان با در نظر گرفتن چند نکته و پارامتر مهم بهترین برند لپ تاپ مورد نیاز خود را پیدا کنیم و برای خرید آن اقدام کنیم. در ادامه‌ی این راهنمای خرید لپ تاپ ابتدا نکات قبل از خرید لپ تاپ را به شما یادآور می‌شویم و در نهایت معرفی بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران در یک ماه اخیر را خواهیم داشت.

1. چه مقدار حاضرید هزینه کنید؟

کاملاً واضح است که مانند هر کالای دیگری برای خرید لپ تاپ هم، بودجه‌ی اولیه و مقدار سرمایه‌ی شما اولین و مهم‌ترین فاکتور است. با توجه به قیمت محصولات موجود در بازار ایران، باید گفت لپ تاپ در حال حاضر یک کالای لوکس و نسبتاً گران قیمت محسوب می‌شود و به همین دلیل برای خرید بهترین لپ تاپ ممکن، باید از پیش برنامه‌ریزی کرده و مقداری پول پس‌انداز کنید. 

اگر می‌خواهید لپ تاپی بخرید که تا چندین سال بدون افت عملکرد شما را همراهی کند، در حالت کلی پیشنهاد می‌شود بیشترین هزینه‌ی مقدور را برای آن صرف کنید و بهترین لپ تاپ را از میان جدیدترین و برترین لپتاپ های موجود در بازار انتخاب کنید. از دید نیوز الکترونیک در حال حاضر لپ تاپ هایی که در محدوده قیمتی بین 35 تا 50 میلیون تومان هستند، بیشترین ارزش خرید را دارند و از این محصولات می‌توان انتظار عملکردی خوب و دوام طولانی داشت. باید در نظر داشته باشید که بهترین لپ تاپ های موجود در بازار برای هر کسی متناسب با بودجه و معیارها انتخاب می‌شوند و نه صرف هزینه‌ای که در نظر دارید.

2. به چه دلیل می‌خواهید لپ تاپ بخرید؟

پس از مقدار هزینه‌ی مد نظر، دومین مورد از نکات پیش از خرید لپ تاپ کاربرد شما از لپ تاپ یا همانطور که پرسیده شد، دلیل شما برای خرید لپ تاپ است. با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل به صورت «دور کاری» تبدیل شدند و اکثر آموزش‌ها هم به صورت آنلاین در آمدند، از این رو خرید لپ تاپ و دیگر دستگاه‌های هوشمند هم رونق گرفت. 

در نتیجه یکی از مهم‌ترین عوامل خرید لپ تاپ در سال‌های اخیر، نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به لپ تاپ برای آموزش آنلاین و کاربردهای تحصیلی بوده است. اگر دلیل شما هم برای خرید لپ تاپ در همان حد استفاده‌های روزمره مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و حضور در کلاس‌های آنلاین است، پیشنهاد می‌شود لپ تاپی با قیمت زیر 25 میلیون تومان خریداری کنید و هزینه‌ی اضافی صرف نکنید. 

در همین رابطه بخوانید:

– بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 11UE ؛ غول پردازشی از نسل جدید

– بررسی لپ تاپ XPG Xenia 14 ؛ فوق‌العاده سبک و قابل‌حمل [تماشا کنید]

– بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook R427FA ؛ کارآمد برای تحصیل و دورکاری

از سوی دیگر برخی برای فعالیت حرفه‌ای خود مانند ویرایش تصویر و تدوین ویدیو قصد خرید لپ تاپ دارند. با توجه به اینکه برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ و پریمیر نیاز به توان پردازشی نسبتاً بالایی دارد، در وهله اول به این دسته از دوستان خرید یک سیستم PC را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است یا به هر دلیل قصد دارید کار خود را با لپ تاپ انجام دهید راهنمای خرید لپ تاپ نیوز الکترونیک خرید یک محصول با قیمتی بالاتر از 25 و حتی 40 میلیون را به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید با توجه به بودجه و نیاز شما، مشخصات لپ تاپ خوب مخصوص شما می‌تواند متغیر باشد.

قصد برخی دیگر از کاربران، گیمینگ یا اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی و رندرینگ است. به این دسته از عزیزان هم پیشنهاد می‌شود در صورت توان خرید یک PC قدرتمند را اولویت قرار دهند، اما اگر خرید لپ تاپ را ترجیح می‌دهید پیشنهاد ما خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان و بالاتر است. در ادامه به برخی از سوالات متداول در مورد انواع لپ تاپ ها و همچنین نکات قبل از خرید لپ تاپ می‌پردازیم.

نکات پیش از خرید لپ تاپ

لپ تاپ بهتر است یا PC یا تبلت؟

اگرچه لپ تاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن محبوبیت فزاینده‌ای دارند، اما باید توجه داشت که این محصولات برای همه مناسب نیستند. برخی از افراد برای کارهای پردازشی سنگین، مثل رندرینگ و تدوین حرفه‌ای به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند که در اکثر لپ تاپ‌های یافت نمی‌شود و حتی اگر لپ تاپی با چنین سخت افزاری پیدا شود هم یا قیمت سرسام آوری دارد که به خرید آن نمی‌ارزد یا بسیار سنگین و حجیم است که قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ را زیر سوال می‌برد.

در این حالت خرید یک سیستم کامپیوتر (PC) بهترین گزینه است و پیشنهاد می‌شود به لیست بهترین سیستم های کامپیوتری نیوز الکترونیک برای راهنمایی و مشاوره مراجعه کنید.

افزون بر این، کامپیوترهای شخصی معمولاً نسبت به یک لپ تاپ با همان مشخصات، قیمت کمتری دارند و همچنین قابل ارتقا هستند، در حالی که سخت افزارهای اصلی لپ تاپ مانند کارت گرافیک و پردازنده را هیچگاه نمی‌توان ارتقا داد. PCها همچنین دارای صفحه نمایش بزرگتر و صفحه کلید راحت‌تری هستند که برای کار و سرگرمی هم بسیار گزینه‌ی مطلوب‌تری محسوب می‌شوند.

در نقطه مقابل این گزینه، لوح‌های هوشمند یا همان تبلت‌ها هستند که قابلیت حمل بسیار بهتری دارند، اما شاید از نظر سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر از بهترین لپ تاپ ها باشند. یک تبلت می‌تواند نیازهای محاسباتی اولیه بسیاری از افراد را حتی بهتر از یک لپ‌تاپ برآورده کند. تبلت‌ها نسبت به لپ تاپ‌ها ارزان‌تر بوده و راحت‌تر نگه‌داری می‌شوند.

با در نظر گرفتن تمام این صحبت‌ها اگر به یک کامپیوتر قابل حمل نیاز دارید و در اصل به دنبال حد وسطی بین یک تبلت و یک کامپیوتر شخصی هستید، لپ تاپ بهترین گزینه شماست و پیشنهاد می‌شود با مطالعه‌ی ادامه این مطلب، از لیست بهترین لپ تاپ های بازار ایران یک گزینه را انتخاب کنید. 

بهترین جا برای خرید لپ تاپ در تهران

در همین رابطه بخوانید:

– راهنمای خرید و بهترین لپ تاپ های دانشجویی بازار ایران

سوالات متداول در مورد خرید بهترین لپ تاپ

چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است؟

همانطور که در بخش اول مطلب مشاوره خرید لپ تاپ ذکر شد، مهمترین نکات در خرید لپ تاپ، یکی بودجه و دیگری کاربرد مد نظر کاربر است.

برای مثال اگر قصد اجرای بازی‌های AAA جدید با کیفیت بالا را دارید و می‌خواهید از لپ تاپ خود به عنوان یک سیستم گیمینگ استفاده کنید، کارت گرافیک و پردازنده لپ تاپ مهم‌ترین مشخصات آن به شمار می‌روند و همچنین باید حاضر باشید قیمتی در حدود 50 میلیون تومان را بپردازید. اما اگر به دنبال انتخاب لپ تاپ مناسب برای کارهای دانشجویی و برنامه‌نویسی هستید، پردازنده لپ تاپ مهم‌ترین مشخصه‌ی آن خواهد بود و لازم نیست به دنبال محصول گران قیمتی باشید. 

آیا مارک لپ تاپی که میخواهم بخرم مهم است؟

اگر بین لپ تاپ های ویندوزی (تمام برندها به جز اپل) و مک بوک های اپل قصد انتخاب دارید، بله مهم است که کدام مارک را انتخاب می‌کنید چراکه لپ تاپ های اپل سخت افزار و سیستم عاملی کاملاً متفاوت دارند. اما اگر منظور شما مارک‌هایی مانند ام اس آی، ایسر، ایسوس و لنوو است که همگی لپ تاپ های ویندوزی هستند، می‌توان گفت نام برند اهمیت چندانی ندارد و همه‌ی این شرکت‌ها محصولات متنوعی دارند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. 

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنم؟

همانطور که در بخش اول مطلب مشاوره خرید لپ تاپ ذکر شد، مهمترین نکات در خرید لپ تاپ، یکی بودجه و دیگری کاربرد مد نظر کاربر است. از بین این دو نیز بهتر است کاربرد خود از لپ تاپ را اولویت قرار دهید و با توجه به نیازی که دارید هزینه لازم برای خرید لپ تاپ مناسب را مشخص کنید.

چه مقدار رم برای لپ تاپ مناسب است؟

میزان حافظه رم لپ تاپ نیز مانند دیگر مشخصات آن به کاربرد شما از لپ تاپ بستگی دارد. اگر از لپ تاپ خود فقط برای استفاده های معمولی روزانه مانند وب گردی و تماشای فیلم استفاده می‌کنید، حافظه رم 8 گیگابایت هم کافیست. اما اگر قصد استفاده از نرم افزارهای تدوین ویدیو و تصویر را دارید یا می‌خواهید از لپ تاپ خود برای گیمینگ استفاده کنید بهتر است به دنبال محصولی با حداقل 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم باشید.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه می‌شوند، لپ تاپ‌های مطمئن و مرغوبی عرضه می‌کنند. اما به صورت کلی، هم‌اکنون برندهای ام اس آی، ایسوس و ایسر در بازار ایران محبوب‌ترین و بهترین مارک های لپ تاپ هستند که بسیاری از محصولات آن‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ نیوز الکترونیک حضور دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

 اکثر برندهای دیگر مانند لنوو و HP و دل هم محصولاتی در حد ایسوس و ایسر ارائه می‌دهند و پیشنهاد می‌شود برند لپ تاپ را معیار اصلی خود برای خرید قرار ندهید و بیشتر روی مشخصات و سخت افزار مد نظر تمرکز کنید. 

بهترین مارک لپ تاپ در ایران چیست؟

اکثر مارک های لپ تاپ معتبر حاضر در ایران محصولات قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما با توجه به محبوبیت برندهای ام اس آی، ایسوس و ایسر می‌توان انتظار بالاتری از محصولات این دو برند بزرگ داشت در حالت کلی برندهای ایسوس و MSI همیشه در رده بندی بهترین لپ تاپ های جهان حضور دارند.

آیا لپ تاپ سیم کارت می‌خورد؟

بله، برخی لپ تاپ‌های کوچک یا اولترابوک‌ها هستند که از درگاه سیم کارت و شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کنند. اما اصولاً این محصولات توان پردازشی کمتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و به همین دلیل کارایی کمتری هم ارائه می‌دهند. برای مشاهده بهترین لپ تاپ های سیم کارت خور می‌توانید به مقاله مربوط به این مطلب مراجعه کنید. 

عمر مفید لپ تاپ چند سال است؟

پاسخ دقیق این سوال به لپ تاپی که شما برای خرید انتخاب کرده‌اید وابسته است. برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ که هم‌اکنون پرچمدار هر سال می‌توانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیف‌تر و ارزان‌تر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت محصولات مصرفی الکترونیکی اکثراً در نهایت 5 سال عمر مفید دارند و پس از آن بهتر است با مدل جدیدتر تعویض شوند.

همه چیز درباره خرید لپ تاپ

در جدیدترین لیست از «بهترین لپ تاپ های پیشنهادی» که تدارک دیده‌ایم، به سراغ بهترین لپ تاپ‌های موجود در دسته بندی‌های استفاده روزمره و مولتی مدیا، مهندسی و طراحی و در نهایت بازی رفته‌ایم و در هر بخش چند لپ تاپ برتر بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. برای مشاهده بهترین لپ تاپ های بازار ایران در یک ماه اخیر و راهنمایی خرید لپ تاپ، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید