۰

سرعت «استارلینک لیزری» که با شنیدن آن مغزتان سوت می‌کشد!

سرعت «استارلینک لیزری» که با شنیدن آن مغزتان سوت می‌کشد!
بازدید 34
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


یکی از فناوری‌های جالبی که ماهواره‌های استارلینک برای انتقال سریع داده‌ها استفاده می‌کنند، لیزر فضایی است و می‌تواند در روز 42 پتابایت (42,000 ترابایت) داده مشترکان را جابجا کند. در ادامه این خبر جزئیات تازه‌ای درباره این فناوری حیرت‌انگیز بخوانید.

Starlink از فناوری‌های SpaceX برای ارائه اینترنت پرسرعت در دور افتاده‌ترین نقاط کره زمین استفاده می‌کند. یکی از این فناوری‌ها لیزر فضایی است که به نظر می‌رسد برای ارائه واقعی استارلینک در سراسر دنیا حیاتی باشد.

ارتباط لیزری ماهواره‌های استارلینک

اخیراً یکی از مهندسان اسپیس ایکس به نام Travis Brashears اعلام کرده این کمپانی از ارتباط لیزری برای جابجایی بیش از 42 پتابایت ترافیک در روز استفاده می‌کند. آقای Brashears جزئیات جالبی از توانایی‌های استارلینک در ارائه اینترنت از فضا ارائه کرد.

به گفته این مهندس اسپیس ایکس، استارلینک همه روزه از 9,000 پرتو لیزر برای انتقال صدها ترابایت داده استفاده می‌کند. این فناوری وظیفه جابجایی 42 میلیون گیگابایت (42 پتابایت) ترافیک مشترکان استارلینک را در روز بر عهده دارد که حیرت انگیز است. در حالی که مشترکان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را از طریق امواج رادیویی دریافت می‌کنند، ارتباط لیزری برای انتقال ترافیک بین ماهواره‌ها استفاده می‌شود.

ارتباط لیزری استارلینک

مزیت بزرگ استفاده از ارتباط نوری در منظومه ماهواره‌ای استارلینک، کاهش تأخیر و بهبود پوشش اینترنت است و هر لینک آن پهنای باند 100 گیگابیت در ثانیه را تأمین می‌کند. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، ارتباط لیزری میان ماهواره‌های استارلینک، یک شبکه به یسیم در فضا را ایجاد می‌کند تا ماهواره‌هایی که امکان تبادل مستقیم ترافیک با ایستگاه‌های زمینی را ندارند، از طریق ماهواره‌های دیگر ترافیک خود را منتقل کنند.

برای نمونه اگر یک یا چند ماهواره استارلینک بر فراز کشوری باشد که آنجا ایستگاه زمینی وجود ندارد، ترافیک از طریق ارتباط لیزری با ماهواره‌های دیگر جابجا می‌شود. Brashears بر روی پایداری و قابل اتکا بودن این سیستم تاکید کرده و می‌گوید قادر به تأمین ارتباط پایدار میان صدها ماهواره Starlink بر فراز زمین است.

اینترنت ماهواره ای لیزری

ارتباط لیزری ماهواره‌های استارلینک تا مسافت بیش از 5400 کیلومتری کار می‌کند و مسیریابی می‌تواند به طور خودکار هر میلی ثانیه باز تنظیم شود تا ترافیک اینترنت مشترکان بدون مشکل به نزدیک‌ترین ایستگاه زمینی منتقل شود. آقای Brashears آپ تایم این سیستم را 99 درصد عنوان کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

– پاسخ به همه سوالات شما در مورد سرویس اینترنت استارلینک (Starlink)

– تحقق رویای دریافت مستقیم اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند

شاید جالب باشد که بدانید سرعت سرسام آور ارتباط لیزری ماهواره‌های استارلینک مربوط به نسل سوم این فناوری است و نسل چهارم آن در حال به‌کارگیری در ماهواره‌های جدید است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید