۰

سنت شکنی جسورانه MSI با ساخت مادربرد دسکتاپ با رم CAMM2

سنت شکنی جسورانه MSI با ساخت مادربرد دسکتاپ با رم CAMM2
بازدید 9
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


احتمالاً می‌دانید ماژول‌های حافظه رم رایج از نظر مساحت و اندازه وضعیت مطلوبی ندارند و به همین دلیل سازندگان لپ‌تاپ دنبال یک استاندارد جدید به نام CAMM رفته‌اند. جالب اینکه MSI در همکاری با کینگستون اولین سازنده‌ای است که مادربرد دسکتاپ سازگار با رم CAMM طراحی می‌کند.

MSI Project Zero دربرگیرنده مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای نوآورانه دسکتاپ برای کامپیوترهای شخصی است که به دنبال ایجاد بهبودهای ظاهری و فیزیکی هستند. در پروژه صفر MSI تلاش می‌کند با دست زدن به تغییرات ابتکاری و سنت‌شکنی، طراحی محصولات را بهبود بخشد و نواقص طراحی‌های کنونی را برطرف کند.

مادربرد MSI Z790 با رم CAMM2

با وجود اینکه در گذشته شاهد مادربردهایی با امکان نصب هر دو ماژول‌های حافظه رم دسکتاپ و لپ‌تاپ بوده‌ایم، اما MSI اولین سازنده‌ای است که یک مادربرد دسکتاپ با امکان نصب ماژول‌های حافظه CAMM2 طراحی می‌کند. ام‌اس‌آی برای این کار با کینگستون وارد همکاری شده و از ماژول‌های Fury Impact CAMM2 این کمپانی استفاده کرده است.

مادربرد CAMM2

ماژول‌های حافظه CAMM با این ایده طراحی شده‌اند که ضمن حذف نیاز برای اسلات حافظه رم و کاهش اشغال فضای مادربرد، ظرفیت بیشتری هم داشته باشند. در حال حاضر این استاندارد عمدتاً با تراشه‌های LPDDR5 در تعداد معدودی از لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شود اما MSI و Kingston تصمیم گرفته‌اند آن را به کامپیوترهای دسکتاپ معمولی بیاورند.

در همین رابطه بخوانید:

– Dell از ماژول‌ حافظه CAMM با 57 درصد ضخامت کمتر رونمایی کرد؛ تا 128 گیگابایت رم برای لپ تاپ

– استاندارد CAMM2 تصویب شد؛ 128 گیگابایت حافظه رم دو کاناله با تنها یک ماژول

– رم لپ تاپی CAMM جایگزین SO-DIMM می‌شود (+مزایا و تصویر)

این مادربرد هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید احتمالاً با ماژول‌های نسل بعدی LPDDR6 CAMM2 شاهد استفاده از CAMM در کامپیوترهای دسکتاپ نیز خواهیم بود. این ماژول‌ها به صورت یک بُرد پهن طراحی شده‌اند که می‌توانند میزبان تعداد زیادی تراشه حافظه باشند. مهم‌تر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کنند. با این حال با توجه به فضای گسترده کامپیوترهای دسکتاپ، باید منتظر ماند و دید CAMM چه مزایایی خواهد داشت.



منبع

برچسب‌ها, , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید