۰

فلاپی دیسک هنوز نمرده است؛ استفاده از یک فناوری 50 ساله در یک کشور پیشرفته!

فلاپی دیسک هنوز نمرده است؛ استفاده از یک فناوری 50 ساله در یک کشور پیشرفته!
بازدید 25
مدت زمان خواندن نوشته : < 1 دقیقه


حدود 50 سال از زمان معرفی و عرضه اولین فلاپی دیسک‌ها می‌گذرد اما هنوز هم برخی ادارات یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از این رسانه ذخیره‌سازی کم‌ظرفیت استفاده می‌کنند. اکنون پس از گذشت نیم قرن دولت ژاپن تصمیم گرفته تا استفاده از دیسک‌های فلاپی را کنار بگذارد. جزئیات بیشتر را در ادامه این نوشتار از نیوز الکترونیک بخوانید.

ظاهراً با اقدام جدید دولت ژاپن فلاپی دیسک‌ها به آرامگاه ابدی خود نزدیک می‌شوند. وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن هرگونه الزام استفاده از فلاپی دیسک را لغو کرده است. این در حالی است که حدود 1900 خدمت دولتی به این رسانه ذخیره‌ساز سنتی وابسته است.

floppy-2.jpg

اولین فلاپی دیسک‌ها سال 1973 توسط IBM به بازار آمدند و اکنون پس از گذشت 50 سال هنوز تاریخ دقیقی برای این رسانه ذخیره‌سازی متصور نیست. این در حالی است که سونی به عنوان آخرین سازنده فلاپی دیسک از ده سال پیش تولید آن را متوقف کرده بود.

نکته جالب‌تر اینکه تجارت فلاپی دیسک در آمریکا نیز از رونق مناسبی برخوردار است و بسیاری از تجهیزات مانند دستگاه‌های مراقبت پزشکی به این دیسکت‌ها وابسته‌اند. انتظار می‌رود این صنعت نیز تا دو سال آینده در خاک ایالات متحده به کار خود پایان دهد.

کنار گذاشتن فلاپی دیسک‌ها به سهولت انتقال دیتا و عدم آسیب دیدن و گم شدن آن می‌انجامد. بعنوان مثال بنابر گزارش روزنامه Mainichi ژاپن در دسامبر 2021 پلیس توکیو دو فلاپی دیسک که اطلاعات 38 متقاضی مسکن در آن‌ها بوده را گم کرده است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید