۰

لپ تاپ سبک و لاکچری مک بوک ایر 2024 اپل با پردازنده M3 از راه رسید

لپ تاپ سبک و لاکچری مک بوک ایر 2024 اپل با پردازنده M3 از راه رسید
بازدید 66
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


امروز اپل لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر خود را بروزرسانی کرد. حالا می‌توان مدل 13 و 15 اینچی لپ‌تاپ MacBook Air 2024 را با پردازنده M3 تهیه کرد و از ارتقاها و بهبودهای جدید برخوردار شد. در ادامه می توانید با مدل M3 مک بوک ایر آشنا شوید.

با وجود معرفی نسخه 15 اینچی مک بوک ایر 2024 با پردازنده M3، مدل 13 اینچی با پردازنده قدیمی‌تر M2 هم عرضه می‌شود و M3 تنها در پیکربندی جداگانه ای قابل انتخاب است.

معرفی، مشخصات و قیمت مک بوک ایر 2024 با پردازنده M3

طبق ادعای اپل، پردازنده M3 شصت درصد سریع‌تر از M1 MacBook Air است که اولین نسل مک بوک ایر با پردازنده‌های اختصاصی اپل بود. این کمپانی همچنین ادعا کرد مک بوک ایر جدید تا 13 برابر سریع‌تر از مدل‌های پیشین مجهز به پردازنده‌های Core اینتل است، از همین رو به نظر می‌رسد اپل بر روی ارتقای مدل‌های قدیمی‌تر حساب باز کرده باشد.

خریداران مک بوک ایر M3 از پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک 10 هسته‌ای برخوردار می‌شوند که حافظه رم آن می‌تواند تا 24 گیگابایت انتخاب شود. با این حال مدل پایه تنها 8 گیگابایت حافظه مشترک برای گرافیک و پردازنده مرکزی دارد. اپل حتی پیکربندی پایه M3 MacBook Pro را هم با 8 گیگابایت حافظه رم عرضه کرده بود.

Apple-MacBook-Air-2-up-front.jpg

تراشه جدید بکار رفته در MacBook Air 2024 از پردازنده عصبی (Neural Engine) شانزده هسته‌ای هم بهره می‌برد که وظیفه شتاب‌بخشی به محاسبات مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده دارد. این شتاب‌دهنده در خدمت بهبود کارایی و توانایی‌های سیستم عامل و برنامه‌های ثالث خواهد بود.

جدای از تراشه جدید، یکی دیگر از ارتقاهای بزرگ مک بوک ایر 2024 به پشتیبانی از نمایشگر بیرونی مربوط می‌شود. تا پیش از این مدل‌های غیر پرو با پردازنده‌های M1 و M2 از تنها یک خروجی تصویر اکسترنال پشتیبانی می‌کردند. خوشبختانه تراشه جدید بکار رفته در MacBook Air امکان وصل کردن دو خروجی تصویر اکسترنال را می‌دهد اما برای این کار باید قید صفحه نمایش خود لپ‌تاپ را بزنید.

Apple-MacBook-Air-2-up-hero.jpg

در صورتی که لولای لپ‌تاپ را ببینید، مک بوک ایر 2024 حداکثر از یک خروجی تصویر 60 هرتزی 6K پشتیبانی می‌کند که در حالت نمایشگر اکسترنال دوتایی به 5K محدود می‌شود.

اپل ادعا می‌کند باتری مک بوک ایرهای جدید قادر به شارژدهی به مدت 18 ساعت است. علاقمندان می‌توانند MacBook Air جدید را در رنگ‌های نقره‌ای، Starlight، خاکستری یا رنگ نیمه‌شب انتخاب کنند.

از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ 1.24 کیلوگرمی جدید اپل مک‌بوک ایر می‌توان صفحه نمایش Liquid Retina با بیشینه روشنایی 500 نیت و توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، وب‌کم 1080p FaceTime HD، فناوری دالبی آتموس، Spatial Audio، و مجیک کیبورد مجهز به نور زمینه را برشمرد. این لپ‌تاپ همچنین دارای تکنولوژی تاچ آی‌دی است.

قیمت پیکربندی پایه مدل 13 اینچی MacBook Air مجهز به پردازنده M3 با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه اس‌اس‌دی 1099 دلار است. قیمت مدل 15 اینچی مک بوک ایر M3 با همان پیکربندی یاد شده 1299 دلار است، اما اگر خواهان مدل 2 ترابایتی با 24 گیگابایت حافظه رم و شارژر 70 واتی باشید، باید 2499 دلار بپردازید.



منبع

برچسب‌ها, , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید