۰

میکرو اس دی جدید 256 گیگابایتی SD Express سامسونگ با سرعت بیشتر از درایوهای SSD معرفی شد

میکرو اس دی جدید 256 گیگابایتی SD Express سامسونگ با سرعت بیشتر از درایوهای SSD معرفی شد
بازدید 20
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


کارت‌هایی میکرو اس دی شاید این روزها ابهت ده سال پیش را نداشته باشند ولی همچنان یک راهکار ارزان و جذاب برای افزایش ظرفیت حافظه دستگاه‌های همراه و حتی کامپیوترها هستند. اما لازمه اینکه عملکرد یک کارت میکرو اس دی بتواند کاربردهایی بیش از آرشیو داده در یک گوشی هوشمند را شامل شود، سرعت بسیار بالاست. خبر جدید این است که سامسونگ اولین کارت میکرو اس دی خود با فناوری SD Express را معرفی کرده که به راحتی درایو SSD کامپیوتر شما را پشت سر می‌گذارد.

بنابر گزارش SamMobile، شرکت سامسونگ از سه کارت microSD جدید رونمایی کرده که یکی از آنها عملکردی را ارائه می دهد که تا به حال دیده نشده و می‌تواند حتی SSD ها را نیز در بحث سرعت خواندن به راحتی شکست دهد و دو کارت microSD دیگر ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالای 1 ترابایتی را ارائه می‌کنند.

در همین زمینه هانگو سون، معاون ارشد بخش Memory Brand Product Biz Team سامسونگ الکترونیکس، اعلام کرده که کارت‌هایی microSD سامسونگ با این رویکرد ساخته شده‌اند تا سطح جدیدی از عملکرد برای دسترسی به داده‌ها را ارائه کند که سرعتی بسیار بیشتر از SSD را در یک فرم فکتور بسیار فشرده و کوچک در اختیار کاربران قرار دهد. این جهش فناوری، کاربران را قادر می سازد تا از قدرت برنامه های کاربردی پیشرفته حاضر و آینده به خوبی بهره ببرند.

در حالی که کارت‌های microSD سنتی معمولاً از رابط UHS-1 با حداکثر سرعت خواندن 104 مگابایت بر ثانیه استفاده می‌کنند، سری SD Express با سرعت‌های (تئوری) تا 985 مگابایت بر ثانیه سطح دسترسی به داده‌ها در این تجهیزات ذخیره‌سازی کوچک را به نحوی قابل توجه، ارتقا می‌دهند. این افزایش تصاعدی در نرخ انتقال داده نوید یک تجربه محاسباتی متحول کننده را در پلتفرم های مختلف می‌دهد.

کارت حافظه microSD SD Express سامسونگ

کارت‌های microSD جدید سامسونگ 40 درصد سریعتر از SSDهای SATA هستند

همانطور که عنوان شد، کارت‌های حافظه جدیدی که با فناوری SD Express عرضه می‌شوند می‌توانند با پشتیبانی از پروتکل PCIe Gen3x1، با سرعت خواندن 800 مگابایت بر ثانیه، حتی با SSD های SATA (با حداکثر سرعت 560 مگابایت بر ثانیه) نیز رقابت کنند. این سرعت نشان دهنده بهبود 1.4 برابری نسبت به SSD‌های سنتی و بیش از چهار برابر سرعت کارت‌های حافظه رابط معمولی UHS-1 است. مضاف بر این فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ با تنظیم دمای کارت حافظه، حتی در زمان استفاده طولانی مدت، عملکرد و قابلیت اطمینان بهینه را در این کارت‌ها تضمین می‌کند.

علاوه بر قابلیت‌های عملکرد بالا، کارت حافظهmicroSD  یک ترابایتی UHS-1 سامسونگ، مرزهای ظرفیت ذخیره‌سازی را جابجا می‌کند. این کارت microSD با استفاده از هشت لایه نسل هشتم V-NAND سامسونگ، امکان دسترسی به ظرفیت گسترده 1 ترابایتی را به صورتی بسیار فشرده و جذاب میسر می‌کند. علاوه بر این، برای اطمینان از عملکرد بدون ایراد سامسونگ انواع آزمایش‌های پایداری عملکرد مانند شش ویژگی محافظت از جمله مقاومت در برابر نفوذ آب، دمای شدید، سقوط، سایش، اشعه ایکس و حفاظت ضد مغناطیسی را در آنها قرار داده که موجب می‌شود داده‌های کاربر با درصد اطمینان سطح بالایی محافظت شوند.



منبع

برچسب‌ها,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید