۰

نبرد پرچمداران؛ مقایسه گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵

نبرد پرچمداران؛ مقایسه گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵
بازدید 12
مدت زمان خواندن نوشته : 8 دقیقه


در این به مقاله به مقایسه گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵، خواهیم پرداخت و شما را با مزایا و معایب هر دو گوشی پرچم‌دار آشنا می‌کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس می‌توانند به‌ آسانی تبدیل به خریدی مطمئن برای افرادی که خواهان یک گوشی هوشمند اندرویدی تمام‌عیار هستند، باشند. در همین راستا، گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به طور مستقیم با این دو گوشی اندرویدی رقابت می‌کنند و مقایسه‌ای بسیار جالب را رقم می‌زند. بااین‌حال، کدام دو گوشی بهتر هستند؟

در ادامه به مقایسه مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار هر دو شرکت خواهیم پرداخت و شما می‌توانید با تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها آشنا شوید.

مقایسه گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵

طراحی، اندازه و رنگ‌های قابل انتخاب

هر دو شرکت سامسونگ و اپل، پرچم‌داران خود را در دو اندازه مختلف به بازار عرضه می‌کنند: یک مدل گوشی کوچک‌تر و یک مدل بزرگ‌تر که با برچسب پلاس عرضه می‌شود.

گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس از شباهت‌هایی با آیفون ۱۴ بهره می‌برند، قاب میانی آن‌ها آلومینیومی تخت با لبه‌های تیز و گوشه‌های گرد است. در سمت مقابل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس طراحی آیفون ۱۴ را با یک قاب میانی صاف اصلاح کرده اند که باعث می‌شود این گوشی کمتر در دست شما لیز بخورد. هر چهار دستگاه صفحه‌نمایش مسطح دارند، بنابراین نتیجه نهایی یک گوشی کاملاً صاف و بدون انحنا است.

ابعاد گوشی گلکسی اس ۲۴، ۱۴۷.۰ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۶۷ گرم است. ابعاد آیفون ۱۵، ۱۴۷.۶ در ۷۱.۶ در ۷.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۱ گرم است. آیفون ۱۵ کمی بزرگ‌تر و کمی سنگین‌تر از گلکسی اس ۲۴ است. ابعاد گلکسی اس ۲۴ پلاس ۱۵۸.۵ در ۷۵.۹ در ۷.۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۷ گرم است. ابعاد آیفون ۱۵ پلاس ۱۶۰.۹ در ۷۷.۸ در ۷.۸ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۱ گرم است. در مقایسه این دو گوشی نیز آیفون ۱۵ پلاس کمی بزرگ‌تر و کمی سنگین‌تر از گلکسی اس ۲۴ پلاس است.

در بخش رنگ‌ها، آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس در رنگ های صورتی، مشکی، سبز، آبی و زرد عرضه می‌شوند. گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس در رنگ‌های مشکی، خاکستری مرمری، بنفش کبالت و زرد کهربایی به‌عنوان رنگ‌های استاندارد و در رنگ‌های کمیاب سبز یشمی، آبی یاقوت کبود و نارنجی در برخی بازارها عرضه می‌شوند.

صفحه‌نمایش و نرخ تازه‌سازی

هنگام مقایسه گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که در جدول مشخصات ظاهر می‌شود این است که چگونه گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس نمایشگر برتری دارند، به‌خصوص با نرخ تازه‌سازی بالاتر و فناوری نمایشگر همیشه روشن که در پرچمداران سامسونگ ارائه می‌شود. با این‌ وجود، نمایشگر ۶۰ هرتزی آیفون ۱۵ برای اکثر مردم به‌خوبی کار می‌کند؛ آنها یا از تجربه نرخ تازه‌سازی بالاتر اطلاعی ندارند یا به داشتن آن اهمیتی نمی‌دهند.

هر دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی به همراه قابلیت نرخ تازه‌سازی متغیر بهره‌مند هستند.

پردازنده و قدرت

در حالی‌ که گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس در مبحث صفحه‌نمایش پیشتاز هستند، آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس در بخش پردازنده از آن‌ها بهتر عمل می‌کنند، اما اکثر کاربران متوجه تفاوت قدرت آن‌ها نمی‌شوند. اپل از پردازنده A16 Bionic خود در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس استفاده می‌کند و این همان پردازنده مورد استفاده در نسخه‌های قبلی آیفون، یعنی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس است. درحالی‌که تراشه A16 Bionic بهترین تراشه شرکت اپل نیست، اما این تراشه به رقابت با گوشی‌‌های سامسونگ ادامه می‌دهد و به‌ خوبی قدرت‌نمایی می‌کند. در حال حاضر تراشه A17 آیفون ۱۵ پرو قدرتمندترین پردازنده شرکت اپل است.

از سوی دیگر، شرکت سامسونگ از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس استفاده می‌کند. با این ‌حال نسخه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ تنها در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسد. درحالی‌ که هر دو پردازنده‌های بسیار خوبی هستند، با این حال پردازنده اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ تا حدودی بهتر است. در مبحث پردازنده، گوشی‌های شرکت اپل از قدرت بیشتری برخوردار هستند، با این‌ حال اکثر مردم از هر یک از این سه پردازنده راضی خواهند بود.

مقدار رم و حافظه ذخیره‌سازی

در حالی‌ که شرکت اپل مقدار رم گوشی‌های آیفون را فاش نمی‌کند، اما ما از کالبدشکافی انجام شده بر روی این دو گوشی می‌دانیم که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم هستند. شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۲۴ را به ۸ گیگابایت رم LPDDR5X و گلکسی اس ۲۴ پلاس را به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X مجهز کرده است. سیستم‌عامل iOS متفاوت از سیستم‌عامل اندروید از رم گوشی استفاده می‌کند، با این ‌حال تجربه چندوظیفه‌ای شما در گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس در بین این چهار گوشی بهتر خواهد بود.

گوشی‌های اپل در مبحث حافظه ذخیره‌سازی تنوع بهتری دارد و آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی هستند. شرکت سامسونگ هر گوشی خود را با دو نوع حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌کند: گلکسی اس ۲۴ در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و گلکسی اس ۲۴ پلاس در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه شده‌اند.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

ظرفیت باتری در بین هر چهارگوشی متفاوت است، اما احتمالاً در استفاده روزمره تفاوت آن‌ را احساس نخواهید کرد. گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و آیفون ۱۵ به ‌اندازه یک روز شارژدهی خواهند داشت، درحالی‌که آیفون ۱۵ پلاس به لطف نمایشگر با نرخ تازه‌سازی پایین‌تر تا حدود دو روز شما را همراهی می‌کند.

چیزی که نسبتاً متفاوت و قابل‌توجه است سرعت شارژ در هر چهار گوشی است. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس واقعا کند شارژ می‌شوند و برای شارژ کامل نزدیک به دو ساعت زمان نیاز دارند. گلکسی اس ۲۴ نیز نسبتا کند است و برای شارژ کامل حدود ۸۰ دقیقه زمان نیاز دارد. گلکسی اس ۲۴ پلاس، با شارژ ۴۵ واتی خود، سریعترین سرعت شارژ در بین این چهار مدل گوشی را دارا است و برای شارژ کامل به یک ساعت زمان نیاز دارد. سرعت شارژ یک نقطه ضعف برای گوشی‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس است، درحالی‌که گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس سرعت شارژ بهتری ارائه می‌کنند.

گوشی‌های آیفون‌های ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از قابلیت مگ‌سیف برای شارژ بی‌سیم و اتصال لوازم جانبی مانند پاپ سوکت، کیف پول و موارد دیگر استفاده می‌کنند. درحالی‌که هر دو گوشی گلکسی از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس برخوردار هستند که برای شارژ هدفون‌های گوشی بسیار کاربردی ظاهر می‌شود.

جایی که گوشی‌های اپل ضعیف ظاهر می‌شوند، سرعت انتقال داده در پورت USB-C است که در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به USB 2 (تا ۴۸۰ مگابیت‌بر‌ثانیه) محدود شده است. درحالی‌که گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس به USB 3.2 Gen 1 (حداکثر ۵ گیگابیت‌در‌ثانیه) مجهز شده‌اند.

دوربین و کیفیت عکس‌برداری

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ بین گوشی‌ها دوربین آنهاست. گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس تطبیق‌پذیری خود با شرایط مختلف را با سه دوربین عقب واید، فوق‌عریض و تله‌فوتو ۳ برابری حفظ می‌کنند، درحالی‌که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس تنها با دو دوربین عقب واید و فوق‌عریض عرضه می‌شوند. اپل از زوم دوربین اصلی خود برای ثبت تصاویر با زوم ۲ برابری استفاده می‌کند.

در ادامه به مقایسه دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ خواهیم پرداخت. عکس‌های گرفته شده با گوشی گلکسی اس ۲۴ در سمت چپ و عکس های گرفته شده با گوشی آیفون ۱۵ در سمت راست قابل مشاهده هستند.

در حالی که در سوژه‌های مختلف، دوربین گوشی‌ها عملکرد متفاوتی از خود به نمایش می‌گذارند، با این حال، دوربین‌ها عملکرد تحسین برانگیزی دارند. اگر تصویربرداری از سوژه‌های مختلف را ترجیح می‌دهید، بهتر است گوشی‌های سامسونگ را انتخاب کنید، زیرا این گوشی‌ها تنوع بیشتری در بخش دوربین‌های خود دارند؛ اما اگر به کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری اهمیت می‌دهید، بهتر است گوشی‌های اپل را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل و پشتیبانی نرم‌افزاری

سیستم‌عامل مهم‌ترین تفاوت بین این چهارگوشی پرچم‌دار است. سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر اندروید ۱۴ عرضه شده‌اند، درحالی‌که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای iOS 17 هستند. این احتمال وجود دارد که گوشی‌ای که خریداری می‌کنید بیش از هر عامل دیگری تحت‌تأثیر سیستم‌عامل قرار گیرد. به همین خاطر قبل از انتخاب بهتر است علاقه خود نسبت به اندروید و IOS را بسنجید و از بین آن‌ها با دید بهتری به انتخاب بپردازید.

وقتی صحبت از پشتیبانی نرم‌افزاری به میان می‌آید، سامسونگ نسبت به اپل کمی پیشتاز است. درحالی‌که اپل برای مدت طولانی، آیفون‌ها را با به‌روزرسانی‌های مکرر نرم‌افزاری و امنیتی پشتیبانی می‌کند، اما این شرکت هیچ تعهدی در قبال تعداد به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، حتی برای آیفون ۱۵ ندارد. از سوی دیگر، سامسونگ وعده هفت ساله آپدیت نسخه اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را داده است. در گوشی گلکسی اس ۲۴ ما شاهد این موضوع بوده‌ایم که این شرکت هر ماه به‌روزرسانی‌های امنیتی را به سرعت برای این گوشی منتشر می‌کند و امنیت آن‌ را همواره افزایش میدهد.

قیمت و ارزش خرید

گوشی گلکسی اس ۲۴ در نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب ۸۰۰ و ۸۶۰ دلار قیمت دارد، در حالی که آیفون ۱۵ در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب ۸۳۰، ۹۳۰ و ۱۱۳۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس در نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۱۲۰ دلار قیمت دارد، در سمت مقابل گوشی آیفون ۱۵ پلاس در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۹۳۰، ۱۰۳۰ و ۱۲۳۰ دلار به بازار عرضه شده است.

قیمت هر دو گوشی کوچک‌تر سامسونگ و اپل به هم نزدیک هستند. گلکسی اس ۲۴، ۳۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۵ است، زیرا اپل به طور گمراه‌کننده‌ای آیفون‌های قفل شده توسط اپراتور را با برچسب قیمت ۸۰۰ دلار به‌عنوان برچسب قیمت پایه معرفی می‌کند، درحالی‌که قیمت آیفون ۱۵ آنلاک شده از ۸۳۰ دلار شروع می‌شود. تفاوت قیمت هر دو گوشی با انتخاب حافظه ذخیره‌سازی بالاتر بیشتر می‌شود. گلکسی اس ۲۴ مزایای زیادی نسبت به آیفون ۱۵ پایه دارد و به‌عنوان محصولی باارزش‌تر، در صدر قرار می‌گیرد.

گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس از قیمت بالاتری نسبت به گوشی آیفون ۱۵ پلاس برخوردار است، بااین‌حال اگر مدل ذخیره‌سازی معادل آن در آیفون را در نظر بگیریم، این گوشی ارزان‌تر است؛ زیرا نسخه ۱۲۸ گیگابایتی در گوشی اس ۲۴ پلاس وجود ندارد؛ بنابراین، گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس ۳۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۵ پلاس است و خریدی باارزش‌تر است. بار دیگر، اگر فضای ذخیره‌سازی را بالا ببرید، تفاوت قیمت بین این دو گوشی بیشتر می‌شود.

گلکسی اس ۲۴ در مقابل آیفون ۱۵: کدام یک را بخریم؟

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس، و آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، گوشی‌های پر قدرت و با عملکردی عالی هستند. این تلفن‌ها برای مصرف‌کننده‌ای در نظر گرفته شده‌اند که می‌خواهد گوشی‌ای با بهترین امکانات داشته باشد، بدون آنکه به قلمرو قیمتی مدل‌های اولترا و پرومکس برای مشخصات بالاتر وارد شود.

همان‌طور که گفته شد، اپل در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از چند مورد نسبت به گوشی‌های سامسونگ ضعیف‌تر ظاهر شده است. صفحه‌نمایش هنوز ۶۰ هرتز است، شارژر گوشی‌ها همچنان کند است و تنها دو دوربین پشتی وجود دارد. بااین‌حال، می توان استدلال کرد که مخاطبان هدف آیفون به این کاستی ها اهمیت نمی‌دهند. اگر مشکلی ندارید که جدیدترین و بهترین فناوری‌ها را در دست ندارید و دوست دارید تا صاحب یک گوشی آشنا و قابل‌اعتماد باشید، بهتر است آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را انتخاب کنید.

از سوی دیگر، گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس پرچم‌دارانی هستند که ارزش خود را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های برتر بالا می‌برند. این گوشی‌ها زیاده‌روی نمی‌کنند و مناطقی وجود دارد که سامسونگ در بین رقبای اندرویدی خود بهترین نیست. بااین‌حال، گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با ویژگی‌های مانند صفحه‌نمایش بهتر، دوربین‌های متنوع و سرعت شارژ سریع‌تر، ارزش خرید بسیار بالایی در مقابل قیمت خود ارائه می‌دهند.

گلکسی اس ۲۴ ارزش خود را با ویژگی‌های برتر بالا می‌برد، درحالی‌که آیفون ۱۵ به‌ خاطر آیفون بودن، خود را از بقیه گوشی‌ها متفاوت کرده است. در نهایت، اینکه کدام گوشی را انتخاب کنید، کاملاً به این بستگی دارد که شما به کدام سیستم‌عامل علاقه دارید و در حال حاضر بخشی از کدام اکوسیستم هستید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید