۰

کنسول گیمینگ GPD Win 4 با تراشه Ryzen 7 8840U عرضه می‌شود؛ گسترش روزافزون صنعت گیمینگ با کنسول‌های دستی

کنسول گیمینگ GPD Win 4 با تراشه Ryzen 7 8840U عرضه می‌شود؛ گسترش روزافزون صنعت گیمینگ با کنسول‌های دستی
بازدید 41
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت GPD قصد دارد تا پایان ماه جاری کنسول گیمینگ دستی GPD Win 4 را با پردازنده Ryzen 7 8840U وارد بازار کند. این شرکت همچنین یک نسخه جدید از کارت گرافیک اکسترنال GPD G1 را عرضه می‌کند که در ادامه این خبر نیوز الکترونیک به بررسی آن می‌پردازیم. 

طبق گزارش جدید وبسایت VideoCardz، کنسول گیمینگ پرتابل GPD Win4 با تراشه Ryzen 7 8840U قرار است اواخر این ماه وارد بازار شود. GPD رسماً اعلام کرد که این کنسول دستی اکنون در حال تولید انبوه است و انتظار می‌رود تا پایان فوریه عرضه شود. اگرچه جزئیات خاصی در مورد تاریخ عرضه و قیمت آن هنوز فاش نشده است، انتظار می‌رود که این تاریخ همزمان با عرضه نسخه جدید کارت گرافیک اکسترنال GPD G1 باشد.

کارت گرافیک اکسترنال GPD G1، یکی از اولین پردازنده های گرافیکی خارجی با معماری AMD RDNA3 است. G1 مجهز به کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600M XT، مبتنی بر یک پردازنده گرافیکی کامل Navi 33 بوده و برای حفظ قابلیت حمل‌پذیری در ابعاد یک کنسول گیمینگ دستی طراحی شده است.

کنسول گیمینگ gpd win4

GPD به مدعی است که G1 یک نسخه جدید دریافت خواهد کرد که دارای یک سوییچ TDP است. این سوییچ جابه‌جایی بین توان حرارتی 100 و 60 وات را آسان‌تر می‌کند. نسخه کنونی این گرافیک اکسترنال به صورت پیشفرض با 100 وات کار می‌کند، اما بازخورد کاربران در مورد نویز تولید شده با کارکرد مداوم فن، GPD را متقاعد کرده است که قابلیت کاهش توان را در اختیار کاربران قرار دهد. 

این شرکت همچنین نتایج بنچمارکی را منتشر کرده است که عملکرد GPD G1 را از طریق تست 3DMark Time Spy نشان می‌دهد. در حالت 100 وات، پردازنده گرافیکی اکسترنال به امتیاز 8259 دست می‌یابد، در حالی که در حالت 60 وات، امتیاز به 6758 امتیاز کاهش می‌یابد. این نشان دهنده کاهش 18 درصدی عملکرد علیرغم کاهش 40 درصدی مصرف برق است.

کارت گرافیک اکسترنال gpd g1

علاوه بر جزئیات عملکرد، GPD همچنین قابلیت‌های اتصالی این محصول را نیز بهبود بخشیده است. هرچند پورت HDMI در نسخه فعلی از پروتکل 2.1 TDMS با پهنای باند 18 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند، کاربران این پورت را برای خروجی 4K@120hz کافی نمی‌دانند. GPD ادعا می‌کند که این امر به دلیل تداخل ایجاد شده است که در بروزرسانی جدید حل شده است. مدل جدید G1 باید به راحتی از حالت 120 هرتز پشتیبانی کند.

کنسول gpd win 4

علاوه بر این، یک بروزرسانی در پشتیبانی از پورت USB4 وجود دارد که اکنون انتقال برق 65 واتی را میسر می‌سازد. نسخه قبلی به 60 وات محدود می‌شد و این امر از روشن شدن دستگاه های خاصی مانند سرفیس مایکروسافت جلوگیری می‌کرد. GPD با تغییر کنترلر Thunderbolt 4 و رفع اشکالات سیستم عامل که مانع از رسیدن سیستم به توان خروجی 65 وات می‌شد، این مسئله را برطرف کرده است. 

کارت گرافیک اکسترنال GPU G1 در حال حاضر با قیمت 699 دلار به فروش می‌رسد و قیمت آن در حد کنسول‌های گیمینگ موجود در بازار است. این محصول از انتقال داده به واسطه پورت USB4 و Oculink پشتیبانی می‌کند و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. 

در همین رابطه بخوانید:

– کنسول گیمینگ GPD Win 4 2023 با پردازنده AMD 7840U معرفی شد؛ 64 گیگابایت حافظه رم و 4 ترابایت حافظه داخلی

– کارت گرافیک اکسترنال GPD G1 مبتنی بر RX 7600M XT معرفی شد؛ در حد RTX 3070 دسکتاپ

– این شما و این هم اولین کنسول‌های گیمینگ مجهز به پردازنده AMD Ryzen 7 8840U

نظر شما در مورد کنسول گیمینگ دستی GPD Win4 و کارت گرافیک اکسترنال GPD G1 چیست؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید