۰

با کارت‌های گرافیک GTX 16 انویدیا خداحافظی کنید

با کارت‌های گرافیک GTX 16 انویدیا خداحافظی کنید
بازدید 29
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


آنطور که پیداست، کارت‌های گرافیک سری GTX 16 به تهیه خط رسیده‌اند و دیگر انویدیا هیچ تراشه‌ای در اختیار سازندگان کارت‌های گرافیک قرار نمی‌دهد. به این ترتیب، با اتمام موجودی فعلی انبارها، دیگر خبری از عرضه سری GTX 16 نخواهد بود و باید گیمرها با آن خداحافظی کنند.

منابع چینی مدعی شده‌اند که جدیدترین نقشه راه محصولات انویدیا نشان می‌دهد که تولید سری GTX 16 متوقف شده و خبری از عرضه بیشتر کارت‌های این سری نخواهد بود. بر همین اساس، عرضه پردازنده‌های گرافیکی و کارت‌های گرافیک سری GTX 16 به شرکای انویدیا، توزیع‌کنندگان و فروشندگان متوقف می‌شود تا در نهایت دست گیمرها هم از این سری قدیمی انویدیا کوتاه شود.

توقف تولید سری GTX 16 انویدیا

پیش از این نیز، گزارش‌هایی درباره توقف تولید کارت‌های گرافیک سری GTX 16 انویدیا در فصل اول ۲۰۲۴ منتشر شده بود و گفته می‌شد انویدیا می‌خواهد تولید کارت‌های میان رده فاقد فناوری Ray Tracing و DLSS را متوقف کند. این کارت‌ها همگی عضو سری GTX هستند که جای خود را به سری جدیدتر RTX داده است.

سری GTX 16 انویدیا

گفته می‌شود آخرین مدل‌های سری GTX 16 که ناموجود خواهند شد، GTX 1650 و GTX 1630 هستند. پیش از این هم، عرضه کارت‌های GTX 16 SUPER از سوی انویدیا متوقف شده بود و هر آنچه که در بازار می‌توان پیدا کرد، آخرین موجودی این کارت‌ها است.

به این ترتیب، حالا باید ضعیف‌ترین کارت‌های انویدیا را در سری RTX 20 و پس از آن سری RTX 30 جستجو کرد. انویدیا از زمان GTX 16 دیگر هیچ کارتی تحت برند GTX عرضه نکرده است و به نظر می‌رسد باید با کارت‌های دسکتاپ GTX خداحافظی کنیم.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید