۰

کارت گرافیک چینی MTT S80 از گرافیک داخلی CPU شکست خورد

کارت گرافیک چینی MTT S80 از گرافیک داخلی CPU شکست خورد
بازدید 20
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


تابستان گذشته کارت گرافیک بومی Moore Threads MTT S80 چین به عنوان اولین کارت گیمینگ PCIe Gen 5 دنیا معرفی شد و حسابی جنجال به پا کرد. حالا با وجود گذشت ماه‌ها و عرضه درایورهای بهینه‌سازی شده، بررسی‌ها نشان می‌دهد کارت چینی MTT S80 به پای یک iGPU هم نمی‌رسد. جزئیات بیشتر و نتایج را در ادامه خبر ببینید.

پیش از این نیز بنچمارک‌هایی از کارت گرافیک چینی MTT S80 منتشر شده بود و عمدتاً عملکرد ضعیف آن به بهینه‌نبودن درایورها نسبت داده می‌شد. اکنون درایورهای بالغ‌تری را شاهد هستیم که حتی یکی از آنها با افزایش دوبرابری کارایی در برخی از بازی‌های محبوب همراه بود. مطمئناً الان وقت خوبی برای محک زدن کارت گرافیک بومی چین است.

بنچمارک گیمینگ کارت چینی MTT S80

هرچند کارت گرافیک MTT S80 به عنوان یک محصول بومی چین معرفی شد، اما برخی می‌گویند در اصل مبتنی بر یکی از ریزمعماری‌های PowerVR است و صرفاً اسم دیگری را یدک می‌کشد. در هر صورت این کارت 200 واتی 4096 هسته MUSA دارد که باعث می‌شود انتظار زیادی از آن داشته باشیم.

v1GE9rh9YfOOy99P.jpg

نتایج بررسی رسانه آلمانی زبان ComputerBase نشان می‌دهد قدرت گرافیک 200 واتی MTT S80 چین حتی ضعیف‌تر از گرافیک داخلی Radeon 760M موجود در پردازنده Ryzen 5 8600G است. این کارت در اغلب بازی‌ها ضعیف‌تر از iGPU تیم سرخ بوده اما در DOTA 2 عملکرد بهتری به نمایش گذاشت. متاسفانه هنوز هم خبری از پشتیبانی از DirectX 12 نیست و نمی‌توان بسیاری از بازی‌های مدرن را بر روی سخت‌افزار بومی چینی‌ها اجرا کرد.

K7ZnOcERm8vaAtYX.jpg

هم‌زمان کارت گرافیک ضعیف‌تر MTT S30 هم آزمایش شده که حدود یک چهارم مدل S80 قدرت داشته است.

در همین رابطه بخوانید:

– کارت گرافیک چینی MTT S80 با قیمت استثنایی روانه بازار شد

بر اساس نتایج به دست آمده می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که حتی اگر نسل بعدی گرافیک‌های چینی Moore Threads دوبرابر قوی‌تر باشند، باز هم کارایی آنها مشابه iGPUها خواهد بود و دشوار بتوان تصور کرد کسی برای گیمینگ سراغ گرافیک چینی برود.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید