۰

کارت‌ گرافیک RTX 20 یا GTX 16 دارید؟ با کمک این ماد از Resizable BAR بهره‌مند می‌شوید

کارت‌ گرافیک RTX 20 یا GTX 16 دارید؟ با کمک این ماد از Resizable BAR بهره‌مند می‌شوید
بازدید 25
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


Resizable BAR که از قابلیت‌های جذاب کارت‌های گرافیک RTX 30 و RTX 40 انویدیا محسوب می‌شود، در حالت عادی برای GPUهای قدیمی قابل دسترسی نیست. با این حال، ماد جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که این قابلیت را برای کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر RTX 20 و GTX 16 نیز به ارمغان می‌آورد.

حجم و مقیاس بازی‌های مدرن به شکل روز افزونی در حال افزایش بوده و ما اکنون با عناوین جذابی در دنیای گیم سروکار داریم که می‌توانند شبیه‌ساز یک زندگی واقعی با جزئیات واقع‌گرایانه باشند.

قابلیت Resizable BAR برای کارت‌های گرافیک قدیمی

این پیشرفت سریع در دنیای گیم باعث شده تا نیاز ما به افزایش سرعت انتقال اطلاعات بیش از پیش احساس شود. در این راستا، انویدیا مدتی قبل یک فناوری جالب به نام Resizable BAR را معرفی کرد که به پردازنده و کارت گرافیک سیستم شما اجازه می‌دهد به صورت مشترک به تکسچرها، سایه‌زن‌ها و اشکال هندسی دسترسی داشته باشند.

این قابلیت که ابتدا تنها در کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا، پردازنده‌های نسل دهم به بعد اینتل و پردازنده‌های Zen 3 شرکت AMD قابل دسترس بود، در پاسخ به معرفی فناوری Smart Access Memory برای کارت‌های گرافیک سری RX 6000 با معماری RDNA 2، برای کارت‌های گرافیک سری RTX 30 نیز در دسترس قرار گرفت.

قابلیت Resizable BAR برای کارت‌های گرافیک قدیمی
افزایش قابل توجهی نرخ فریم بازی‌ها با کمک Resizable BAR

به گزارش techpowerup، با وجود اینکه AMD تصمیم گرفته Smart Access Memory خود را برای GPUهای قدیمی مانند سری RX 5000 نیز عرضه کند، گیمرهایی که از کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر انویدیا مثل سری RTX 20 یا GTX 16 استفاده می‌کنند، از Resizable BAR بی‌بهره‌اند.

Resizable BAR به کارت‌های گرافیک قدیمی رسید

البته در دنیای کامپیوتر هیچ محدودیتی وجود نداشته و افراد متخصص در علوم کامپیوتری می‌توانند هر چیزی را به واقعیت تبدیل کنند. در این راستا، یک ماد جدید به نام NVStrapsReBAR در فضای مجازی منتشر شده که به ما اجازه می‌دهد قابلیت Resizable BAR انویدیا را بر روی کارت‌های گرافیک قدیمی نیز اجرا کنیم.

براساس آنچه در بخش توضیحات مربوط به این ماد آمده است، NVStrapsReBAR در واقع نسخه تغییر یافته ReBarUEFI بوده و به ما اجازه می‌دهد که از قابلیت مورد بحث در کارت‌های گرافیک سری Geforce RTX 20 و GTX 16 با معماری تورینگ (Turing) نیز بهره‌مند شویم.

قابلیت Resizable BAR برای کارت‌های گرافیک قدیمی

NVStrapsReBAR یک ماد سیستم UEFI مادربرد محسوب می‌شود. این ماد روند ارتباط BAR با پردازنده گرافیکی هنگام بوت شدن سیستم را تغییر می‌دهد. در نظر داشته باشید که تنها دو راه برای استفاده از resizable BAR در پلتفرم‌های پشتیبانی نشده وجود دارد، اصلاح Firmware مادربرد یا بایوس کارت گرافیک.

در همین رابطه بخوانید:

– لیست سخت افزارهای سازگار با قابلیت Resizable BAR انویدیا مشخص شد

بررسی امضا توسط پردازنده‌های امنیتی در کارت‌های گرافیک Nvidia امکان اصلاح بایوس ویدئویی را برای اکثر کاربران غیرممکن می‌کند. خوشبختانه، ماد کردن Firmware مادربرد چندان دشوار نیست.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید